Stackars djävlar!

Jag har fått något slags påhäng som tydligen inte vet vad han ska göra av sitt liv. Något säger mig att det är en han. Somliga människor har ju dessa problem. Det värsta med dem är att de måste leva sina liv genom andra människor och försöka göra deras liv mycket mera miserabla än sitt eget. Detta är en sjukdom som jag inte vet om den ännu fått någon bokstavsbeteckning men likafullt är ett allvarligt tillstånd eftersom dess yttringar alltid drabbar de som råkar komma i deras väg. Okey, i slutänden drabbar det naturligtvis även dem själva eftersom deras beteende gör att de aldrig kommer att få några närmare kontakter med andra människor utan får leva sitt erbarmliga liv i enskildhet. Frågan är om de bryr sig? Alla som någon gång kommit i kontakt med den sortens människor kommer i fortsättningen att passa sig väldigt noga för att hamna i deras klor. De brukar nämligen aldrig släppa taget, hur mycket de än får se sig besegrade. Kör huvudet i väggen för tusan! Jag vet ju att jag har rätt, och har jag inte det så stångas jag väl ändå, bara för att jag kan.

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Stackars djävlar!

  1. Björne skriver:

    Rätt till hundra procent. Har själv varit utsatt för detta och känner igen tongångarna.

  2. EmO skriver:

    x 10 – skulle jag vilja säga som jagar honom med Blåslampa dagligen.

  3. C skriver:

    ”påhäng”

    Har varit här två gånger, så det kan inte vara jag, även om jag måste kolla vad det är som din exceptionellt smarta kollega Britt Engqvist (enda länkningen i Sverige?) länkar till. Eftersom Engqvist vanemässigt länkar till stollebloggar som !friasvenskar.wordpress.com” och ”fria svenskar” (ännu inte ”Den svenska vargen” med flera, så blir man lite nyfiken!

    Förresten, ser du ”blog stats” där upp? Man skulle kunna tycka att de är få, men med tanke på den här bloggens innehåll så är det sensationellt höga siffror. OK att den var lite tyken, men vi är i Värmland och där får man tåla lite…

    Lär väl dröja nån månad innan jag kikar igen, men lite koll får man väl ha – utan att kallas ”påhäng”?

Kommentera

