Vad är det för fel på dem? Har de gått sina åtta år i skola?

Nu har man avhållit den av Sverigedemokraterna äskade migrationsdebatten i Riksdagen. Man kan väl lugnt säga att den avlöpte helt enligt den förväntade mallen. Jag blir egentligen inte förvånad men ändock heligt förbannad över de 7 överflödiga partierna. Det är så jag ser på dessa och de gör inget för att ta mig ur den villfarelsen. De kastar upp de sedvanliga floskler som alla har hört och även lärt sig att i stort sett ignorera. Nu måste de s.k. etablerade partierna snart inse att deras indoktrineringsinstitut inte längre fyller sin funktion därför att svenska folket börjar förstå att man kan leta information och bilda sig en egen uppfattning om vad som försiggår i Sverige nuförtiden. De etablerade nyhetskällorna har inte längre monopol på vad vi ska tycka. Jag skulle gärna vilja tala om vad jag tyckte om de etablerade partiernas företrädare i debatten men mina omdömen skulle inte vara i närheten av vad som räknas som korrekt i etablerade kretsar. Jag vill ändå dryfta mig till att säga att de företrädare man skickar fram i debatten inte verkar vara de skarpaste hjärnorna i vår politiska sfär.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

